W dobie powszechnego  dostępu do coraz lepszych instrumentów i ich relatywnego tanienia, wyróżnikiem saksofonisty jest nie tylko konfiguracja sprzętowa ale przede wszystkim jego wypracowane brzmienie.
Wielki postęp dokonał się w dziedzinie postrzegania profesjonalizmu a zwłaszcza intonacji. I to nie tylko u muzyków ale także u przeciętnego odbiorcy – „konsumenta muzyki”.
Wszechobecna muzyka popularna, z perfekcyjnie wystrojonymi  instrumentami, podnosi kanony stroju do granic wcześniej nie wyobrażalnych.
Ważną rolę na postrzeganie intonacji ma także powszechny dostęp do nagrań najlepszych wykonawców.

W tym kontekście naturalną koleją rzeczy jest takie doskonalenie warsztatu saksofonisty, żeby sprostał oczekiwaniom słuchaczy i muzyków z zespołu. Zarówno w aspekcie intonacji jak i barwy.

Temu ma służyć niniejsza praca.  Praca, w której starałem się połączyć wiedzę naukową z wielu dziedzin fizyki i muzyki z przystępnymi i zrozumiałymi ćwiczeniami. Rozszerzyć świadomość saksofonistów w tych aspektach.

Publikacja umieszczona jest na płycie DVD-rom,  w wersji na saksofon tenorowy lub altowy (należy wybrać przy zamówieniu).


Dzięki tej pracy:

– znacznie poprawisz barwę dźwięku,
– zaczniesz stroić i słyszeć niestrój,
– zaczniesz łatwo osiągać górne dźwięki,
– zaczniesz łatwo osiągać dolne dźwięki,
– bez problemu zaczniesz świstać do dwóch oktaw ponad skalę, nawet bez dodatkowej aplikatury,
– w twoich rękach zabrzmi nawet najgorszy saksofon,
– poznasz takie techniki ćwiczenia jak: „obciąganie”,  „podciąganie” ,  „kokietowanie”,  „ćwiczenia krajaka”, tremolando, bisbigliando, a nawet grę na cztery ręce,
– nauczysz się grać melodie za pomocą innego niż zwykłe palcowania,
– poprzez analizę widma dźwięku, dowiesz się jak ligatura wpływa na brzmienie, a jak stroik,
– poznasz, utrwalisz i usystematyzujesz wiedzę o zadęciu,
– sprawdzisz czy dobrze oddychasz,
– wykonasz kilkaset testów na rozpoznawanie strojnego i niestrojnego saksofonu.

Dowiesz się o:

– właściwości słuchu ludzkiego w zakresie barwy i wysokości dźwięku,
– rozpoznawaniu niestroju,
– dudnieniach – nauczysz się je słyszeć,
– postrzeganiu i tolerancji niestroju,
– nietolerancji niestroju,
– co w saksofonie odpowiada za brzmienie, co za  łatwość wydobycia dźwięku,
– istocie przedęcia,
– jak drga stroik,
– różnicach  między zadęciem klasycznym a estradowym w aspekcie naukowym (na przykładzie badań z prac doktorskich).

Wykonasz ćwiczenia:

– na szyjce odłączonej od saksofonu,
– na samym ustniku, niektóre z akompaniamentem fortepianu,
– na słyszenie,  rozpoznawanie alikwotów i ich wydobywanie,
– setki innych, skoncentrowanych na zagadnieniu brzmienia i intonacji.

Praca nadaje się zarówno dla początkujących jak i bardzo zaawansowanych saksofonistów.

Ta, poświęcona  wyłącznie zagadnieniom brzmienia  i intonacji, obszerna publikacja ma ambicje naukowe i odwołuje się do wielu autorytetów oraz najlepszych opracowań.  Multimedialna forma publikacji sprawia, że mimo prób (moich i wielu innych osób) odszukania podobnego opracowania – w momencie jej  finalizowania nie udało się znaleźć podobnej nigdzie na świecie.

Poniżej kilkanaście  spośród kilkuset stron pracy:

Jak zamawiać?