Akordy na stopniach skali majorowej
Akordy II-V-I położone są od siebie o odległość kwinty w dół (lub kwarty w górę). W C-dur: Dm7 – G7
Czytaj dalejstrona o improwizacji jazzowej
Akordy II-V-I położone są od siebie o odległość kwinty w dół (lub kwarty w górę). W C-dur: Dm7 – G7
Czytaj dalejKażda skala majorowa zawiera siedem akordów zbudowanych na poszczególnych stopniach danej skali. Akordy (tu czterodźwięki) buduje się poprzez ustawianie nad
Czytaj dalejKażdy akord, w zależności od tonacji utworu i jego położenia w sekwencji innych akordów, może mieć różne znaczenie – może
Czytaj dalejAkordy II-V-I położone są od siebie o odległość kwinty w dół (lub kwarty w górę). W C-dur: Dm7 – G7
Czytaj dalejAkord jest współbrzmieniem co najmniej trzech dźwięków o różnej wysokości. Akordy buduje się tercjami. Dźwięki akordu nazywamy składnikami: pryma, tercja,
Czytaj dalejHarmonia jazzowa głównego nurtu jest zarówno tonalna, jak i funkcyjna. • Muzyka tonalna skupia się głównie na centrum tonalnym, które
Czytaj dalejW harmonii jazzowej (także współczesnej i innej) terminy „tension” (naprężenie) i „extension” (rozszerzenie) odnoszą się do dźwięków lub akordów, które
Czytaj dalej