Durowe (major) |
C, Cmaj, Cmaj7, C△ |
Molowe (minor) |
Cm, Cm7, Cmin7, C− |
Dominantowe (7) |
C7, C9, C13, C7♯9, C7♭9 |
Zwiększone (aug) |
C+, Caug, C7♯5, Cmaj7♯5 |
Zmniejszone (dim) |
Cdim, C°7, C° |
Półzmniejszone (ø7) |
Cø7, Cm7♭5, Cmin7♭5 |
Suspensyjne (sus) |
Csus2, Csus4, C7sus4 |
Add (dodane dźwięki) |
Cadd9, Cadd11, Cadd2 |
Power chord (kwintowe) |
C5, G5 (zawiera tylko prymę i kwintę) |
Slash chord |
C/E, Dm/F, G/B (akord z innym dźwiękiem w basie) |
Alterowane (alt) |
C7alt, C7♯5♭9, C7♯9♯11 |
Tension chords (rozszerzane) |
C9, C11, C13, Cmaj9♯11 |
Kwartowe / Kwintowe |
C–F–B♭ (interwały kwartowe), C–G–D (kwintowe) |
Bitonalne / Polichordy |
C/F (C-dur nad F-dur), D/C (dwa akordy na raz) |
Modalne (skalne) |
Cmaj7♯11 (Lidijska), Cm♭9 (Frygijska), C7alt (alterowana) |
Cluster / Planowane |
C–C♯–D (cluster), Cmaj → Dmaj → Emaj (planowane paralelnie) |